JOSEP PLA "HOMENOTS"

Havia sentit qualificacions pseudopolítiques sobre Josep Pla que influien en la meua idea sobre la seua literatura. Per sort, aixcò no em va impedir quan era jove, llegir-lo i descobrir la seua col.lecció d'Homenots.
Vaig esdevenir seguidora d'aquells textos de base biogràfica sempre que em quedava temps entre calsse i classe. Fins que vaig voler descobrir altres obres...


Aquesta paraula, «homenots», no té cap sentit despectiu seriós, més aviat assenyala una certa voluminositat en el personatge qualificat d'aquesta manera. Tot el matís despectiu que pugui tenir, al meu entendre, fa referència a una determinada absència de bellesa física. Però ¿què hi farem si els homes i tantes i tantes dones som tan lleigs? En definitiva, la paraula «homenots» és una de tantes que utilitzem per a fer-nos entendre dient només la veritat a mitges. És un eufemisme.

Entrades populars